عناوین |
مقطع |
ترجمه کتاب گفتمان سیاسی، رسانه و ترجمه به زبان انگلیسی |
کارشناسی ارشد |
هرمنوتیک و جنبش شاعرانه |
کارشناسی ارشد |
نقد و بررسی ترجمه های استعاره در قرآن: مورد پژوهی 20 ترجمه قرآن کریم |
کارشناسی ارشد |
ترجمه و زبان شناسی |
کارشناسی ارشد |
هنجارها و انتظارات دانشجویان ایرانی از ترجمه داستانی |
کارشناسی ارشد |
همگام با مطالعات ترجمه |
کارشناسی ارشد |
ترجمه کتاب تحول رشته ی مطالعات ترجمه نوشته ی ماری اسنل-هورنبی |
کارشناسی ارشد |
Constructing & Validating a scale of Educational English Language Teacher |
کارشناسی ارشد |
بررسی ارتباط میان کمرویی- خودکارآمدی و تمایل به برقراری ارتباط با توجه به فراگیری زبان دوم در دانش آموزان ایرانی |
کارشناسی ارشد |
Written Languaging, Direct Correction and Second Language Writing Revision |
کارشناسی ارشد |
Match or Mismatch of Teaching Learning Styles on Language Achievment : the Case of Iranian EFL Learners |
کارشناسی ارشد |
Iranian EFL Learners\' Atititude towards Cindrella of Language Teaching : Construction & Validation of LATEP Scale: A mixed method study |
کارشناسی ارشد |
An Investigation into Role os Ambiguity & Cultural Identity in Iranian EFL Learners\' Academic Language Acheievment |
کارشناسی ارشد |
رابطه میان خودکارامدی و موفقیت معلمان زبان انگلیسی در دبیرستانهای ایران |
کارشناسی ارشد |
ترجمه کتاب ترجمه و هویت |
کارشناسی ارشد |
ترجمه کتاب ترجمه، خبرگزاری ها، جهانی شدن |
کارشناسی ارشد |
The Most Important Demotivating Factors among EFL Teachers in Private English Language Institutes in Mashad |
کارشناسی ارشد |
بازیابی سبک شخصی مولوی در غزلیات شمس بر مبنای تکنیک جریان سیال ذهن |
دکترای تخصصی |
تأثیر ترجمه بر ورود زبان محاوره به داستان کوتاه فارسی |
کارشناسی ارشد |
The Effectiveness of Strange-based Instruction in Teaching as a Second or Foreign Language : A Meta-analysis of Experimental Studies |
دکترای تخصصی |
نقش ارزشیابی پویا در پیشرفت مهارت ترجمه دانشجویان |
کارشناسی |
ترجمه کتاب مقالات انتقادی در مطالعات ترجمه |
کارشناسی |
Construction and Validation of Translation Metacognitive Strategy Questionnaire and Its Application to Translation Quality |
کارشناسی ارشد |
بررسی برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد مترجمی در ایران |
کارشناسی ارشد |
مقایسه چگونگی کاربرد فرانقش متنی در رمان به سوی فانوس دریایی و ترجمه های فارسی ان از منظر ساخت مبتدائی |
کارشناسی |
The Impact of Attending EFL Classes on the Level of Depressoin of Iranian Female Learners and Their Attributional Complexity |
کارشناسی ارشد |
بررسی گنجاندن فناوری های ترجمه در دوره های کارشناسی ترجمه در دانشگاههای ایران: مبنایی برای طراحی برنامه درسی فناوریهای ترجمه |
کارشناسی ارشد |
بررسی استراتژیهای ترجمه مقوله های فرهنگ محور (مطالعه موردی) |
کارشناسی ارشد |
Investigating Parameter Resettign by Persian Learnears of English as a foreign Language : a case study of That- Trace Effect |
کارشناسی ارشد |
An Investigation into the Role of Iranian EFL Learners\' Narrative Intelligence , Verbal Inetlligence, Grammar Knowledge, Depth and Breadth of in their Spaking and Writing Skills : An Structural Equation Modelling Approach |
دکترای تخصصی |
An investigation into the influence of power of goal choice and self-efficacy on motivation& writing acheivment: a case of Iranian EFL learners |
کارشناسی ارشد |
life-wise ELT Profession & investigation into Opeationalization of Education for Applied ELT & Education for Life Paradigm through Devising an Emotional Intelligence Enhancement Language Learning Syllabus |
دکترای تخصصی |
ترجمه کتاب آموزش مدرس ترجمه |
کارشناسی ارشد |
بررسی روش ترجمه آیات متشابه در قرآن |
کارشناسی ارشد |
The Relationship between Job Satisfaction and EFL Teacher Motivation in Mashhad Language Institutes |
کارشناسی ارشد |
construction And Validation of \" Scale on English Language Teacher Perfectionism |
کارشناسی ارشد |
ترجمه پسااستعماری از نظریه تا عمل |
کارشناسی ارشد |
Willingness to Communicate with Regard to Psychological Well-being : The case of Iranian University students majoring in English |
کارشناسی ارشد |
Analysis of Lexical Bundles in Applied Linguistic Research Artcles by Iranian & Internationally - published Writers |
دکترای تخصصی |
استراتژیهای ترجمه سریالهای کمدی موقعیت |
کارشناسی ارشد |
Discourse, Identities Construction, and Dialogism: Case studies of Iranian EFL Learners and Teachers at Private Language Schools |
دکترای تخصصی |
ترجمه کتاب مطالعات ترجمه |
کارشناسی ارشد |
هوش های چندگانه و نقش آن در ترجمه و تفسیر |
کارشناسی ارشد |
بررسی ساخت اطلاعی در رمان سمفونی مردگان |
کارشناسی ارشد |
موضع مترجمان نسبت به زبان فاخر در ترجمه متون غیر ادبی |
کارشناسی ارشد |
آسیب شناسی یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان خارجی بر اساس تحلیل نیازها |
کارشناسی ارشد |
طراحی، اعتبارسازی و روایی سنجی آزمون تک به منظور اندازه گیری بسندگی زبان فارسی |
کارشناسی ارشد |
گرایش به سبک اسمی در متون ترجمه شده غیر ادبی امروز |
کارشناسی ارشد |
The Relationship between teachers competencies & their personality and gender in English classrooms |
کارشناسی ارشد |
بررسی انتقادی تاریخ نقد ترجمه در ایران معاصر |
کارشناسی ارشد |
مبانی نقد ترجمه در نیمه اول قرن حاضر در ایران (1320-1357) و رویکرد نظری منتقدان این دوره به ترجمه بر اساس مدل هاوس |
کارشناسی |
نقش پیشزمینههای فرهنگی، اجتماعی و ادبی بر کیفیت کار مترجمان ادبی |
کارشناسی ارشد |
بررسی راهبردهای مترجمان در ترجمه تابوهای زبانی و فرهنگی غربی در دوبله فیلمهای انگلیسی به زبان فارسی |
کارشناسی ارشد |
The Influence of Content-based Teaching on Iranian High School Students\' Achievement & Motivation |
کارشناسی ارشد |
The Influence of Social & Cultural Capital on EFL Students\' Critical Thinking Skills |
کارشناسی ارشد |
بررسی ترجمهٔ استعارههای دفتر اول مثنوی معنوی: رویکردها و روشهای نیکلسون و مجددی |
کارشناسی |
Designing and Validating a Student Social Capital Questionnaire (SSCQ): Exploring the Relationship between Social Capital and Language Achievement in a Specific Foreign Language Context |
کارشناسی ارشد |
The Impact of Attribution Retraining on EFL Learners\' Achievement and Attribution |
کارشناسی ارشد |
Attribution THeory and Personality Traits among EFL Learners |
کارشناسی ارشد |
Designing and Validating a Textbook Evaluation Questionnaire for Reading Comprehension II and Exploring its Relationship with Achievement |
کارشناسی ارشد |
تحلیل گفتمان انتقادی ادبیات داستانی کودک با موضوع مهدویت |
کارشناسی ارشد |
The Relationship among Taxonomy of Thinking Processes, Critical Thinking Skills, Reading Comprehension Ability, and Vocabulary Knowledge: An Experimental and Schema-Based Approach |
کارشناسی ارشد |
تحلیل گفتمان انتقادی هویت ایرانی در داستان سیاوش شاهنامه فردوسی |
کارشناسی ارشد |
تحلیل سبک شناختی نامه های امام محمد غزالی با رویکرد تحلیل گفتمان |
دکترای تخصصی |
بررسی تطبیقی حافظ و امرسن |
دکترای تخصصی |
A Study of English Major university students\' ability to use English collocations in their report writing |
کارشناسی ارشد |
The Relationship between Field-Dependence/Independence Cognitive Style and Performance on Schema-based cloze MCIT |
کارشناسی ارشد |
Conversational analysis of Iranian Intermediate and advanced EFL learners talk in terms of repair |
کارشناسی ارشد |
معیارهای استادان،دانشجوبان و مترجمان حرفه ای برای ارزیابی و نمره گذاری ترجمه متون ادبی |
کارشناسی ارشد |
Development and Validation of a translator's literature intelligence |
کارشناسی ارشد |
تصریح در ترجمه قران: مورد پژوهشی سوره یوسف |
کارشناسی ارشد |
Designing sample ESP textsfor students of physical education |
کارشناسی ارشد |
Introduction to Text Linguistics |
کارشناسی ارشد |
A critical Study of the Potentials of Poly system Theory as a Comparative Research Methodology in the Literary Scene in Iran |
کارشناسی ارشد |
Investigating the Relationship between learner creativity and performance in written narrative tasks |
کارشناسی ارشد |
رابطه میان هوش هیجانی و درک ادبی : مورد کاوی دانشجویان ادبیات انگلیسی |
کارشناسی ارشد |
The Metaphorical Analysis of English language professors and learners\' beliefs about teaching and learning in the universities |
کارشناسی ارشد |
Exploring the Relationship between EFL Teachers’ Personality / Success and Students’ English Achievement |
کارشناسی ارشد |
Text authenticity and the performance of Iranian EFL learners on C-Test |
کارشناسی ارشد |
genre-based analysis of English patient information leaflets and examining the reading strategies used by skilled and novice readers |
کارشناسی ارشد |
بنای جامعه شناسی ترجمه |
کارشناسی ارشد |
تاًثیر ترجمه ی رمان های مدرن بر هنجارِ سبکیِ «طول جمله» در رمان فارسی |
کارشناسی ارشد |
public school EFL teachers presentation of in-service development progrms in Iran |
کارشناسی ارشد |
the relationship between the use of self regulatory strategies and academic achievment in Iranian university students |
کارشناسی ارشد |
تحول افعال ناقل در متون روایی زبا ن فارسی |
کارشناسی ارشد |
Complementing behavior in persian and English: A comparative study of speech acts |
کارشناسی ارشد |
gender representation in foreign language textbooks |
کارشناسی ارشد |
culture,identity and language teaching |
کارشناسی ارشد |
Comprehension of “Self” and “The Other” in Obama’s Speeches through the Representation of Social Actors |
کارشناسی ارشد |
Willingness to communicate among undergraduate Iranian EFL students with regard to their vocabulary knowledge: an exploratory study |
کارشناسی ارشد |
the impact of the students native language use on EFL learners lexical recall |
کارشناسی ارشد |
جامعه شناسی پدیداری مرگ : پدیدارشناسی تجربی معنای مرگ |
کارشناسی ارشد |
personality & EQ in English language teachers' flow experiences |
کارشناسی ارشد |
Incidental vs. Proactive Focus on Form and Learner Uptake in Iranian EFL Communicative Classrooms |
کارشناسی ارشد |
Teachers’ Immediacy Behaviours and Students’ Willingness to Talk :A case of Iranian EFL Learners |
کارشناسی ارشد |
تهیه و تدوین مواد درسی جهت آموزش برخی مفاهیم پرکاربرد زبان فارسی |
کارشناسی ارشد |
The Role of Emotional Intelligence in EFL Teachers’ Success at schools and institutes |
کارشناسی ارشد |
The Relationship between EQ & IQ and Test Format |
کارشناسی ارشد |
ارزیابی مهارت نگارش زبانآموزان از دیدگاه معلمان و فراگیران در دورههای آمادگی بر اساس رویکرد فرآیند محور به آموزش نگارش |
کارشناسی ارشد |
An observational and attitudinal study of effective teaching: a case of EFL expert and novice teachers |
کارشناسی ارشد |